Športy, ktoré vás dostanú do formy

Dostať sa do formy vôbec nie je také zložité, ako sa nám naše podvedomie snaží nahovoriť. Sami najlepšie viete, že vôbec najťažšie je poraziť svoj mozog a začať. Keď sa však už raz rozhýbete, urobili ste prvý veľký krok k tomu, aby ste sa zasa cítili fit. A po krôčikoch sa dá zájsť vždy ďalej a ďalej.

Či už je vašim cieľom schudnúť alebo si len chcete udržať postavu, akú máte teraz, nestačí len držať diéty. Je síce dobré vyberať si kvalitné jedlá, v rozumnej miere, no oveľa dôležitejší je pravidelný pohyb. Cvičenie, či športovanie, vám dodá energiu, pomôže vášmu zdraviu a sami uvidíte, že stačí málo budete usmievavejší, kreatívnejší, jednoducho, budete sa cítiť lepšie. Pohyb prospieva a ak si stále neviete vybrať aký šport by ste vlastne chceli robiť, pripravili sme pre vás krátky prehľad aktivít, ktoré zvládnu aj úplní začiatočníci alebo ľudia, ktorí si o sebe myslia, že sú na akýkoľvek šport ľaví.

Chôdza

Možno sa čudujete, že je v tomto zozname aj chôdza, no pravidelné chodenie je šport ako každý iný. Veď ostatne, Matej Tóth by vedel rozprávať... Chôdza je ideálnym začiatkom pre všetkých, ktorí sa doteraz vôbec nehýbali. Zvládne ju úplne každý a nevyžaduje si prakticky žiadnu investíciu do výbavy. Určite máte všetko potrebné na začiatok doma. Čo vám však môžeme odporučiť sú palice. Buď trekové alebo tie na Nordic walking. Je medzi nimi nepatrný rozdiel, no obe majú rovnaký cieľ, rozhýbať pri chodení čo najviac svalov v tele a zároveň vám dať kvalitnú podporu pri chodení. Ak ich raz vyskúšate, napríklad pri nejakej horskej túre, už ich nedáte z ruky.

Beh

Behanie je absolútna klasika, nadstavba chôdze, no predovšetkým úplne prirodzený pohyb, ktorý telo pozná. Bežcov stretávate každý deň, či bývate v meste alebo na vidieku. Rovnako ako chôdza si beh nevyžaduje žiadne vysoké vstupné investície. Vystačíte si aj s tým čo máte v skrini. Predsa len však odporúčame kúpiť si kvalitnú športovú obuv. Ušetria vám kopec bolesti a zlých zážitkov a v konečnom dôsledku vám pomôžu neznechutiť si beh hneď na začiatku. Ako sme už napísali, vybehnúť sa dá prakticky všade a kedykoľvek. Môžete si tiež kúpiť niektorý zo športtesterov a pomaličky posúvať svoje hranice. Na začiatku to však nepreháňajte a hlavne dobre regenerujte. Telo si musí na záťaž zvyknúť. Okolo behu funguje aj silná komunita a pravidelne konané podujatia sa vám postarajú o dlhodobú motiváciu.

Plávanie

Ak viete plávať, je plávanie jasná voľba. Je ideálne aj pre ľudí, ktorí z rôznych dôvodov nemôžu behať alebo bicyklovať. Voda, ako vieme z fyziky nadnáša, čím pomáha tomu, aby sa kĺby až tak nenamáhali. To však neznamená, že je plávanie oddychovka. V žiadnom prípade. Práve naopak, aj tu zapájate pestré spektrum svalov a tak vlastne naraz posilňujete celé telo. Príjemným bonusom je, že podľa viacerých štúdií sa ukázuje, že ľudia, ktorí pravidelne plávajú bývajú chorí menej často ako neplavci. Jednoducho, ak je pre vás beh nočnou morou, skúste to s plávaním. Dajte si pár bazénov a z vody sa vám už nebude chcieť vyliezť.

Cyklistika

Peter Sagan spravil pre slovenskú cyklistiku veľmi veľa. Priamo aj nepriamo ovplyvnil množstvo ľudí, ktorí sa dnes dennodenne premávajú na dvoch kolesách po mestách, lúkach aj lesoch. Cyklistika je úžasný šport, ktorý vám síce nevytesá božskú postavu, no úžasne pomôže kondícii. Ak ste z nejakého dôvodu od detstva na bicykel nesadli, robíte veľkú chybu. Bicykel je jednak skvelý dopravný prostriedok, no zároveň aj skvelý tréningový nástroj. S jeho pomocou sa dostanete prakticky úplne všade, mnohokrát rýchlejšie a určite lacnejšie ako autom. Môžete tak trénovať plánovane, ale napríklad aj ráno cestou do práce. Samozrejme tí, ktorí majú v práci sprchu. Bicykel určite odporúčame tým, ktorí majú problémy s kolenami a nemôžu kvôli tomu napríklad behať. V obchode vám pomôžu nastaviť správny posed a vy sa môžete pustiť do naháňania kilometrov bezbolestne.

TIP: Počas cyklistiky alebo počas akéhokoľvek outdoorového športu vás môže zastihnúť nepríjemný dážď či ochladenie. Prečítajte si tipy ako si správne správne vybrať funkčné oblečenie a kedy je vhodné nosiť termoprádlo.

Florbal

Kolektívnych športov je mnoho, my sme však pre tento článok vybrali florbal. V súčasnosti je to na Slovensku snáď najprogresívnejší šport, ktorý sa dá, na rozdiel od vyššie spomenutých športov, robiť rovnako dobre v lete aj v zime. Čím nechceme povedať, že tie ostatné sa nedajú, len si to vyžaduje troška viac sebazaprenia. Florbal je jednoduchý, lacný a hrá sa úplne všade. Aj na Slovensku nájdete florbalových nadšencov, aj v tej najzapadnutejšej dedinke. Jediné čo budete na začiatok potrebovať je florbalová hokejka – florbalka. Ostatné vybavenie sa prakticky v ničom nelíši od bežných športov. Všetko potrebné o florbale sa dozviete na stránkach florbalového obchodu www.florbal4u.com, kde vám aj ochotne poradia s výberom ideálnej výbavy na začiatok. Okolo florbalu vznikla na Slovensku naozaj dobrá komunita a vy sa môžete stať jej súčasťou. Odporúčame všetkými desiatimi.

Bedminton

Na záver ešte jeden malý bonus. Bedminton totiž veľa ľudí na Slovensku ani nepovažuje za plnohodnotný šport. Pritom sa v ňom rozdávajú medaily na Olympijských hrách. V parkoch, na dvore, alebo v záhradách si do opereného košíka zapinkal už asi každý. Nepriateľom v takýchto chvíľach je však vietor. Preto vám odporúčame, ak si chcete bedminton zahrať do sýtosti, nájsť halu s bedmintonovými kurtami a svoju vášeň preniesť tam. Možno budete prekvapení, koľko hál na Slovensku už bedmintonové kurty má. Bedminton je totiž tiež na vzostupe a je stále relatívne lacný. Na začiatok odporúčame pár lekcií s trénerom a potom už sa môžete zdokonaľovať aj sami. Pokojne napríklad aj v niektorej z mestských líg, ktorých je neúrekom.

Write a comment...
0 awesome comments!