Čína uvalila novú, 10% daň z luxusných vozidiel

Čína uvalila novú, 10% daň z luxusných vozidiel ilustračná fotografia

Čína uvalila mimoriadnu, 10% daň z luxusných vozidiel najvyššej triedy. Táto daň bude platiť pre autá v hodnote viac ako 185 000 €, dotkne sa najviac značiek Ferrari a Lamborghini, údajne sa jedná o krok vlády ako znížiť luxusnú spotrebu.

Prezident komunistickej strany, Xi Jinping, riadi rozsiahlu kampaň spomedzi ekonomických a politických elít, so zameraním na veľmi nápadné prejavy bohatstva na verejnosti. Nová daň začala platiť len nedávno, je úlohou je uzemniť spotrebu na najviac energeticky náročných vozidlách - tvrdí vo svojom vyhlásení ministerstvo financií.

Čína už pred zavedením novej dane uplatňovala 25% daň na všetky zahraničné autá. Clá a domáca konkurencia domácich výrobcov, ktorí ponúkajú značne lacnejšie autá, viedla k zníženiu dovozu o viac ako 6% v roku 2015.

Paradoxom je, že top značka, ako Ferrari, zaznamenala nárast v predaji. Taliansky výrobca luxusných športových automobilov predal v Číne 160 kusov, čo predstavuje 26% nárast. Mimo Ferrari si v Číne priplatia aj za značky ako Aston-Martin, Rolls-Royce, Lamborghini, alebo najvyššie modely Mercedes-Benz či BMW.

Luxusné automobilky videli v Číne najväčší svetový automobilový trh, aj napriek protikampani zo strany vlády. Luxusné značky sa stali zároveň aj symbolmi životného štýlu zbohatlíkov novej Číny.

Často sa stáva, že elitné rodiny si najmú celú flotilu luxusných áut pri svadbách či večierkoch. Tiež nie sú výnimkou nočné mestské preteky detí bohatých rodičov. Známy bol prípad z roku 2012, keď sa syn vysoko postaveného úradníka zabil v športovom aute pri vysokej rýchlosti. Bol ta začiatok konca politickej kariéry jeho otca. Podľa správ sa v aute nachádzali aj dve ženy, z nich jedna úplne nahá.

Pred samotným zavedením novej dane, sa niektorí predajcovia rozhodli ponechať otvorené svoje predajne do noci, aby využili všetok čas na predaj, ešte podľa starých pravidiel.

Od roku 2010 do roku 2015 sa predaj osobných áut v Číne pohyboval v raste asi 12% ročne. Spomalenie hospodárskeho rastu zapríčinil spomalenie na úroveň 4,7%, čo v počte kusov predstavuje 24,6 milióna vozidiel.

Write a comment...
0 awesome comments!