Naučte sa riadiť si čas vďaka týmto skvelým trikom!

Sen mnohých z Vás je byť si sám sebe šéfom. Chcete podnikať tak, aby ste boli úspešní. A práve organizovanie času je jednou z výziev, ktorým ako podnikatelia musíte čeliť.

Sú to Vaše nápady, Vaše myšlienky a Vaše zdroje a tak je logické, že Vaša práca je čoraz náročnejšia. Tešíte sa na Vašu budúcnosť, aj keď ste už teraz vyčerpaní. Ale ako to všetko urobiť? Ako si môžete byť istí, že robíte v biznise pokroky? Dajte si pokojne šálku kávy a zodpovedzte si úprimne na nasledujúce otázky.

Mám majstrovský plán?

Práve to je zásadná otázka. Kde vidíte samých seba o rok, dva či päť rokov? Napíšte si to všetko postupne na papier. Začnite tým, že si vytvoríte zoznam cieľom pre každý rok. Buďte konkrétni. Ako budete podnikať? Ako budete platiť za veci? Potom si tieto ciele rozdeľte na mesiace a potom aj týždne. A práve teraz máte konkrétny postup, ako dosiahnuť nejaký pokrok. Každý deň sa pozrite na Váš zoznam a postupne si plňte ciele.

Ako strávim dnešok?

Viete, čo potrebujete dnes urobiť a viete, ako to posunúť vpred. Priraďte si čas ku každej úlohe, aby ste boli v obehu. Tým, že ste strávili zbytočné štyri hodiny kliknutím na nejaký zaujímavý blog nespravíte nič užitočné. Pozrite si ten blog až po vykonaní svojej práce. Taktiež si priraďte čas na obed, cvičenie či pauzu. Je len potrebné vedieť rozpočítať si deň.

Týka sa úloha môjho cieľa?

Ak zvážite svoj čas, je dôležité uvažovať múdro. Správny pokrok je, ak je väčšina Vášho času venovaná činnostiam, ktoré so sebou prinášajú aj dôležité výsledky.

Vyhýbam sa rozptýleniu?

Zdržte sa používania sociálnych médií počas práce. Povedzte Vašej rodine, že Vaša izba je na istý čas aj Vašou kanceláriou. Nekontrolujte si každú hodinu e-maily. Pracovné hovory prijímajte iba počas Vášho pracovného rozvrhu. Najjednoduchší spôsob ako stratiť kontrolu na svojou prácou je nechať rozptýliť sa. Ak si sami určíte disciplínu, budete sa lepšie koncentrovať.

Je to najlepšie využitie môjho času?

Ako vlastník a líder firmy chcete mať dohľad nad všetkým. Váš čas je drahocenný a tak sa spýtajte samých seba, či je Vaša činnosť v záujem úspechu. Myslíte si, že je potrebné dávať pečiatky každému papieru? Že je potrebné písať každý status o tom, čo robíte? Ako náhle si sami určíte čo budete delegovať, prinesie Vám to čas k dobru. Čas, ktorý môže byť užitočný pre rast Vášho podnikania.

Tvrdá práca nikdy nevymizne! A to, že máte radi svoje podnikanie, je dobrá správa. Keď sa naučíte riadiť si svoj čas a byť produktívny, budete to, v čom ste najlepší – úspešný!

Write a comment...
0 awesome comments!